• Domů
  • Novinky
  • Autocentrum má za sebou úspěšný rok 2023, letos připravuje novinky

Autocentrum má za sebou úspěšný rok 2023, letos připravuje novinky

AUTOCENTRUM LIPOVKA, KTERÉ JE NEDÍLNOU SOUČÁSTÍ SPOLEČNOSTI MATRIX, SE ZAMĚŘUJE NA PRODEJ NOVÝCH VOZŮ ŠKODA I OJETÝCH VOZŮ ŠKODA PLUS. KROMĚ TOHO ZAJIŠŤUJE VÝHODNÉ FINANCOVANÍ A POJIŠTĚNÍ VOZŮ VČETNĚ AUTORIZOVANÉHO SERVISU. V MINULÉM ROCE SI TATO DIVIZE VE VŠECH ODVĚTVÍCH SVÉHO PODNIKÁNÍ VEDLA VELICE DOBŘE A MÁ TAKÉ SMĚLÉ PLÁNY V ROCE LETOŠNÍM. O NICH A NEJEN O NICH HOVOŘILI ZÁSTUPCI NA DŮLEŽITÝCH POZICÍCH AUTOCENTRA.



TOMÁŠ DOSTÁL, ŘEDITEL DIVIZE AUTOCENTRUM MATRIX

V čem byl minulý rok pro Autocentrum úspěšný především?

"Rok 2023 byl pro nás opravdu výjimečný. Naše prodeje nových i ojetých vozů dosáhly nejvyšší úrovně v historii. Zaznamenali jsme také rekordní obrat v prodeji náhradních dílů a v servisních službách. Jsme opravdu hrdí na to, co jsme dokázali, a je to pro nás obrovskou motivací pro rok letošní."

Co považujete v této úspěšné cestě za klíčové?
"Věřím, že klíčovým faktorem byla naše schopnost přizpůsobit se měnícím se potřebám zákazníků a držet krok s aktuálními trendy v automobilovém průmyslu. Zákazníci jsou stále náročnější a to je dobře. Proto jsme investovali do modernizace servisních prostor, abychom poskytli prvotřídní péči o vozy našich klientů. Velký důraz jsme kladli na zkvalitnění celého zákaznického procesu a zaměstnanci prošli novými školeními zaměřujícími se na toto téma."

Jak se vám podařilo dosáhnout tak výrazného nárůstu prodejů?
"Naše strategie spočívala v rozšíření nabídky vozů k pokrytí široké škály potřeb zákazníků. Zároveň jsme zdokonalili personalizovaný přístup k prodeji, abychom lépe porozuměli individuálním požadavkům každého z nich. Také digitální marketing a online komunikace hrály klíčovou roli v našem propojení s potenciálními
zákazníky."

Mohl byste tedy zhodnotit celkovou zákaznickou spokojenost?
"Zákaznická spokojenost byla pro nás prioritou číslo jedna. Osobně sleduji pravidelné zpětné vazby a názory našich zákazníků, s kolegy potom prakticky okamžitě řešíme případné podněty ke zlepšení. Kvalitní servis a transparentní komunikace jsou pro nás klíčové. Snažíme se zajistit, aby každý zákazník opustil naše Autocentrum s úsměvem na tváři."

Na co jste kladli důraz v oblasti servisu a prodeje náhradních dílů?
"Na rychlost a efektivitu. V servisním centru jsme investovali do moderních technologií a optimalizovali skladové zásoby náhradních dílů. V tomto směru bych rád vyzdvihl práci kolegů v servisních službách a náhradních dílech, pro které byla hlavně druhá polovina roku velmi náročná. Nakonec to podle mě zvládli na jedničku."

Představte prosím novinky, na něž se můžeme těšit v letošním roce.
"Tento rok se ponese jednoznačně v duchu nových modelů a na to se velmi těším. Již na jeho začátku v našem showroomu byly vystaveny modernizované modely Scala a Kamiq. V únoru představíme facelift modelu Octavia. Jednoznačně největším tahákem však budou nové generace modelu Kodiaq a Superb, které si
u nás naši klienti budou moci prohlédnout a vyzkoušet v květnu. Nesmím také zapomenout na elektrickou novinku, kterou je kompaktní SUV s již oficiálním názvem Elroq. Tento čistě elektrický model bude představen v únoru, k prvním zákazníkům se však dostane až o rok později.



JOSEF KRYNEK, VEDOUCÍ SERVISU

Jak se v roce 2023 dařilo servisu?

"Jako vedoucí servisu mohu říci, že se nám v servisních aktivitách dařilo velmi dobře. Viděli jsme vzestupný trend pravidelných návštěv, což svědčí o tom, že lidé si stále více uvědomují důležitost pravidelné údržby svých vozidel. Tato tendence je pro nás velice povzbuzující. Znamená to, že zákazníci rozumí tomu, jaký vliv má pravidelná údržba na spolehlivost a dlouhou životnost jejich vozidla."

Jezdí lidé do servisu pravidelně, nebo na údržbě spíše šetří?
"V oblasti údržby vidíme, že klienti jsou stále obezřetnější a nezanedbávají rutinní údržbové postupy. Snaží se preventivně předcházet problémům, což v konečném důsledku šetří nejen čas, ale i finanční prostředky."

S jak starými vozidly k vám klienti nejčastěji jezdí?
"Máme klienty s novými modely, kteří si cení prevence a kvalitního servisu. Podporu, která stále drží krok s pravidelnou údržbou, však u nás najdou i majitelé starších vozidel."

Nabízíte také nějaké nové služby?
"V minulém roce jsme zavedli několik inovací. Máme nový program pro zákazníky, který nabízí rozšířené garanční a servisní balíčky, což poskytuje ještě větší klid zákazníkům ohledně údržby jejich vozidla. Dále jsme rozšířili nabídku o specializovaný servis elektromobilů. Jsme hrdí také na to, že jsme schopni poskytovat kvalitní servis i pro nové technologické trendy v automobilovém průmyslu."



ZDENKA ŠKOPOVÁ, VEDOUCÍ PRODEJE NOVÝCH VOZŮ

Jak hodnotíte uplynulý rok v souvislosti s prodejem nových automobilů?
"Rok 2023 hodnotím velmi pozitivně. Podařilo se nám prodat rekordní počet nových vozů a navázali jsme novou spolupráci s několika regionálními společnostmi. Velmi si vážím jejich důvěry a jsem za ni moc ráda."

Které typy vozů jsou u zákazníků nejoblíbenější?
"U našich zákazníků jsou nejoblíbenější modely Kamiq a Karoq, které navíc přišly s akční výbavou Fresh, díky níž se zájem o tyto modely ještě zvýšil."

V čem byl loňský rok zajímavý?
"Zajímavý byl celý. Pro naše zákazníky jsme pořádali mnoho akcí. Nejlépe hodnotím akci Loučení s létem, která se uskutečnila v Solnici a zúčastnilo se jí několik tisíc návštěvníků."

Jaký způsob financování lidé nejčastěji volí pro nákup nového vozu?
"Většina lidí volí úvěr v novém a výhodném financování CHYTŘE, v němž si zákazník splátky nastaví podle svých vlastních potřeb. Na základě volby počáteční splátky, délky smlouvy a poslední navýšené splátky si určí ideální měsíční splátku tak, aby si mohl pořídit vysněný vůz bez velkého zásahu do svých úspor."

Co představují hlavní benefity, které můžete svým zákazníkům nabídnout?
"Kromě výhodného financování si zákazníci mohou zakoupit prodlouženou záruku nebo předplacený servis a vybrat si doplňky z bohaté nabídky originálního příslušenství. Navíc u nás mají možnost si sjednat výhodné pojištění svého vozu a získat mnoho dalších benefitů."



TOMÁŠ HANUS, VEDOUCÍ PRODEJE OJETÝCH VOZŮ

Považujete rok 2023 při prodeji ojetých vozů Škoda Plus za úspěšný?
"Hodnotím ho velice kladně, byl to totiž zatím náš nejúspěšnější rok. Navýšili jsme celkový počet prodaných vozů a v tomto trendu dále pokračujeme. Prodejní ceny jsou v dnešní době hodně pohyblivé, proto je nutné aktivně pracovat s dobou vozů na skladě a pohotově reagovat na změny cen automobilů. To se nám minulý rok dařilo a věřím, že tomu tak bude i v roce letošním."

Které typy vozů se prodávaly nejvíce?
"Podle mého názoru a mnohaletých zkušeností vždy platilo pravidlo, že se lépe prodávají cenově dostupnější vozy, které mají širší cílovou skupinu, což se každoročně potvrzuje. Určitě se prodalo více vozů Fabia s průměrnou cenou 300 tisíc korun než vozů Superb v ceně 800 tisíc korun. Abych byl konkrétní, nejčastějšími
prodanými typy minulého roku u nás byly modely Fabia a Octavia."

Zaznamenali jste vyšší náročnost zákazníků?
"Rozhodně ano. Rozrůstá se nám konkurence a zákazník chce mít jistotu kvality nejen produktu, ale také služeb. Průběžně se snažíme zlepšovat klientský servis a celkovou zákaznickou spokojenost. Ceny všech vozů stále rostou, je tedy důležité umět zákazníka zaujmout, aby si vybral právě značku Škoda. Náročnost zákazníka jde ruku v ruce se zkvalitňováním našich služeb, což nás těší."

Jak lidé obvykle ojetý automobil financují?
"Vzhledem k tomu, že se nacházíme v oblasti kvasinské automobilky, kde jsou velice slušné platové podmínky, většinu vozů platí z vlastních zdrojů. Samozřejmě ale netušíme, zda si klient například vyřešil financování s předstihem u své banky. Stále časté je rovněž financování vozu spotřebitelským úvěrem. Je ale patrné, že lidé jsou opatrnější se zadlužováním, než tomu bylo dříve."

Nastaly nějaké změny v nákupním chování zákazníků?
"Za hlavní změnu v nákupním chování bych považoval více uzavřených obchodů online. Od covidové doby a různých vládních nařízení si mnoho zákazníků zvyklo nákup vozu řešit na dálku. Zavolají, společně probereme historii vozu, financování a není ani problém natočit detailní video. Zákazník si poté s jistotou jede vyzvednout
vůz. Další změnou je, že se klienti více zajímají o historii vozu a případné pojistné události, než tomu bylo dříve. Samozřejmě o celkové historii naše klienty informujeme již v úvodním rozhovoru."

Chystáte v letošním roce nějaké novinky?
"Ano. Díky vyhodnocení prodejů a poptávek v loňském roce jsme zjistili, že největší zájem je o vozy přibližně ve stáří pěti let. Letos se tedy zaměříme na nákup právě těchto vozidel, abychom v co největší míře uspokojili potřeby našich zákazníků."